دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۰۳:۵۰

لایروبی بندر صیادی بریس چابهار آغاز شد

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: لایروبی بندر صیادی بریس در نوار ساحلی چابهار - گواتر پس از انتظار هفت سال با 25 میلیارد تومان اعتبار آغاز شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل از ایرنا، هدایت الله میرمرادزهی اظهار داشت: بندر صیادی بریس در طول سال‌‌‌های اخیر غیرقابل تردد برای لنج‌‌‌‌‌‌ها بوده است. وی بیان کرد: 300 هزار متر مکعب لایروبی در این اسکله انجام می‌شود و تا سه سال آینده کار لایروبی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد. مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: 2 هزار و 452 نفر در این بندر مشغول صید و صیادی هستند که نقش مهمی در صید انواع ماهی دارند. وی بیان کرد: در مجموع 402 شناور شامل 64 فروند لنج برودتی، 79 فروند لنج یخی و 259 فروند قایق در بندر بریس فعال هستند. میرمرادزهی خاطرنشان کرد: اسکله بندر صیادی بریس از نوع سنگی و بتنی، عمق آبخور 2 متر، طول راه ارتباطی 800 متر، طول موج شکن آن 594 متر، پهلوگیری اسکله 160 متر، بازوی فرعی 95 متر و وسعت حوضچه آن 25 هکتار است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: هشت واحد صنایع شیلاتی به تفکیک کاربری، 2 کارخانه کنسرو ماهی، چهار کارخانه عمل آوری و سردخانه، یک کارخانه یخ سازی، یک کارخانه پودر ماهی و پنج تعاونی صیادی در بندر بریس فعال هستند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، بندر صیادی بریس در سال 1368 ساخته شده و در سال 1371 به بهره برداری رسیده است. این بندر در نوار ساحلی چابهار- گواتر واقع شده و بیش از 6 هزار نفر جمعیت دارد. بریس یکی از روستاهای بزرگ چابهار واقع در دهستان 'سند میرثوبان' بخش دشتیاری چابهار است. بریس از سمت شمال به جاده اصلی چابهار- پسابندر و کوه‌‌‌های مریخی یا مینیاتوری، از سمت شرق به روستاهای پُشَت و بندر صیادی پسابندر و از جنوب و غرب به دریای نیلگون عمان منتهی‌ می‌شود.



  کد خبر : 5812
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :